Územní plán
Územní plán
Dne 15. 3. 2022 byl vydán rozsudek Krajského soudu v Praze č.j. 43 A 92/2021-59, jehož výrokem I. bylo rozhodnuto takto:
„Opatření obecné povahy č. 2/2020 – Změna č. 3 Územního plánu obce Přišimasy – schválené usnesením zastupitelstva odpůrkyně ze dne 16. 12. 2020, č. 135/2020, se s účinností ke dni právní moci tohoto rozsudku ruší v textové části, podkapitole F.5 (Vymezení ploch a koridorů, ve kterých je pořízení a vydání regulačního plánu podmínkou pro rozhodování o změnách jejich využití a zadání regulačního plánu) v rozsahu textu: „V poslední větě se ruší text: 2020 A nahrazuje se textem: 2025.“, a to ve vztahu k pozemkům (částem pozemků) p. č. 309/56, 162, 163, 155, 156, 167, 1111/1, 309/43 a 309/57 v k. ú. Přišimasy v rozvojových zónách N19-SOB a N29-SOB.“
Rozsudek je dostupný např. zde: https://vyhledavac.nssoud.cz/DokumentOriginal/Index/700184
Dne 16.6.2022 nabyla účinnosti Veřejná vyhláška OOP č. 1/2022 (271.95 kB), vydaná 1.6.2022
- PŔIŠIMASY_Z5-I.1 Výkres základního členění UZ (919.86 kB)
- PŘIŠIMASY_ Z5-I.2 Hlavní výkres UZ (1.15 MB)
- PŘIŠIMASY_ Z5-I.3 Výkres TI UZ (932.98 kB)
- PŘIŠIMASY_ Z5-I.4 Výkres VPS UZ.pdf (832.79 kB)
- PŘIŠIMASY_ Z5-II.1 Koordinační výkres UZ (1.2 MB)
- PŘIŠIMASY_ Z5-II.2 Širší vztahy UZ.pdf (6.95 MB)
- PŘIŠIMASY_ Z5-TEXT ÚPLNÉ ZNĚNÍ PO ZČ5 (1.96 MB)
Dne 1.1.2021 nabyla účinnosti Veřejná vyhláška OOP č. 2/2020 (715.83 kB), vydaná dne 16.12.2020
formulář ke stažení zde (69.5 kB)
9.4.2010 byl schválen územní plán obce Přišimasy Doložka k ÚP registrační list
24.3.2010 Veřejná vyhláška o územním plánu obce Přišimasy vydané formou opatření obecnépovahy
Změna č.1 ÚPO Přišimasy prohlášení - hřiště z dubna 2016
Změna č. 2 ÚPO Přišimasy
zveřejněna od 8.10.2015 do 10.11.2015
Veřejná vyhláška - Oznámení z 5.2.2016
Veřejná vyhláška - Oznámení - Projednání návrhu Regulačního plánu
Zadání regulačního plánu Přišimasy - lokalita "Kbelka"
Návrh regulačního plánu Přišimasy - lokalita "Kbelka"
VEŘEJNÁ VYHLÁŠKA -Vydání regulačního plánu Přišimasy – Kbelka formou opatření obecné povahy obce Přišimasy č. 1/2018.
Regulační plán Přišimasy - lokalita "Kbelka"
Plánovací smlouva pro lokalitu "Přišimasy Kbelka" - Odstoupení od Plánovací smlouvy ze dne 17.4.2020
Sdělení - vrácení regulačního plánu obce Přišimasy "lokalita Kbelka"
Změna č. 3 ÚPO Přišimasy
info ze Zpravodaje č. 3/2019
touto změnou budeme řešit způsob využití části pozemku, kde se nachází dětské hřiště, na rekreaci a sport se potýkáme spolu s obcemi kolem velkých měst s problémem s vychytralými developery.
Snažíme se bránit masovému přílivu nových obyvatel územními plány, kde mimo jiné předepisují, že určité zastavitelné plochy jsou určené pro rodinné domy. Někteří developeři však chytře využívají mezery v právních předpisech a na takovémto pozemku postaví rodinný dům o dvou až třech bytech. Dle legislativy totiž může rodinný dům obsahovat až tři byty.
Proto zastupitele rozhodli touto změnou nastavit minimální výměru pozemku na 1000 m2 a zamezit výstavbám o více jak jedné bytové jednotky.
Veřejná vyhláška OOP č. 2/2020, kterým se vydává Změna č. 3 územního plánu obce Přišimasy
Změna č. 3 ÚPO Přišimasy + odůvodnění
Změna č. 3 ÚPO Přišimasy srovnávací text
I. 1. Výkres základního členění (896 kB)
I 52. Hlavní výkres.pdf (1.13 MB)
II. 1 Koordinační výkres (1.17 MB)
I.3 Výkres technické infrastruktury (893.84 kB)
Změna č. 5 ÚPO Přišimasy
Se změnou č. 5 se vymezují zastavitelné plochy Z5-01 a Z5-02 funkční využití plochy smíšené výrobní a plochy Z5-03 funkčního využití funkční plochy smíšeného nezastavěného území. A dále vymezuje přeložku nadzemního vedení okolo plochy Z3-03 do podzemního vedení,je doplněna trafostanice TS9 jižně od této plochy.
Dne 16.6.2022 nabyla účinnosti Veřejná vyhláška OOP č. 1/2022 (271.95 kB), vydaná 1.6.2022
PŘIŠIMASY_ Z5-I.1 Výkres základního členění
PŘIŠIMASY_ Z5-I.2 Hlavní výkres.pdf
PŘIŠIMASY_ Z5-I.3 Výkres TI.pdf
PŘIŠIMASY_ Z5-I.4 Výkres VPS.pdf
PŘIŠIMASY_ Z5-II.1 Koordinační výkres.pdf
PŘIŠIMASY_ Z5-II.2 širší vztahy.pdf
PŘIŠIMASY_ Z5-SROVNÁVACÍ TEXT.pdf
Změna č. 6 ÚPO Přišimasy - podklady k veřejnému projednání dne 24.4.2024
Textová část - srovnávací text.pdf
Textová část - úplné znění.pdf
Z6 I.1 Výkres základního členění.pdf
Z6 II.1 Koordinační výkres.pdf
Územní plánování - často kladené dotazy
-
Je územní plán a regulační plán závazný?
ANO. Územní plán se zpracovává pro celé území obce (města) a je závazný a nelze v rozporu s ním rozhodovat v území. Obdobně regulační plán zpracovaný pro určitou část obce ve větší podrobnosti je pro stavební záměry závazný.
-
Je možné provádět změny územního plánu? Kdo náklady na změnu územního plánu hradí?
ANO. O pořízení změny územního plánu rozhoduje zastupitelstvo města (v případě spádových obcí zastupitelstvo příslušné obce) a návrh na pořízení změny se tedy podává u obce, pro jejíž území se má změna územního plánu pořídit. Náklady na zpracování změny územního plánu hradí obec, která se rozhodla o pořízení. Pokud je pořízení změny územního plánu vyvoláno výhradní potřebou navrhovatele, může obec podmínit její pořízení částečnou nebo úplnou úhradou nákladů.
-
Může dát podnět ke změně územního plánu i občan? Co musí obsahovat?
ANO. Návrh na změnu územního plánu může podat občan obce nebo fyzická nebo právnická osoba, která má vlastnická nebo obdobná práva k pozemku nebo stavbě na území obce. Návrh na pořízení změny územního plánu se předkládá na předepsaném formuláři, který obsahuje identifikační údaje navrhovatele, údaje o navrhované změně využití ploch, údaje o současném využití ploch, důvody pro pořízení změny územního plánu a návrh úhrady nákladů na pořízení změny. Doporučujeme podnět doplnit i o grafické schéma s jednoduchým zákresem dotčeného území. formulář ke stažení zde (69.5 kB)
-
Jak často se změny územního plánu zpracovávají a jak dlouho celý proces trvá?
Rozhodnutí o pořízení změny územního plánu je plně v kompetenci zastupitelstva příslušné obce a zpravidla se k jejich zpracování přistupuje dle potřeb obce. Proces pořízení změny územního plánu trvá asi 1 rok dle složitosti a problémů řešení v území. Neboť proces pořízení změny podléhá zákonným termínům, nelze lhůtu zkrátit.
-
Může se veřejnost aktivně účastnit procesu pořízení územního plánu (regulačního plánu), resp. jeho změny?
ANO. Občan má právo dát podnět k pořízení územního plánu nebo regulačního plánu (případně změny), uplatňovat písemné připomínky a námitky k příslušným stupňům projednávané dokumentace, má právo být zastupován zmocněným zástupcem veřejnosti či nahlížet do platné územně plánovací dokumentace.
-
Je nějakým způsobem omezena časová platnost územního plánu?
NE. Maximální doba platnosti územního plánu se nestanovuje. Stávající územní plány, které byly schvalovány ještě dle starého stavebního zákona (zákon č. 50/1976 Sb.), se musí nejpozději do 31.12.2015 aktualizovat, dle nového stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb., v platném znění) projednat a vydat, jinak pozbývají platnosti. Obec rovněž může nahradit stávající územní plán pořízením nového územního plánu, který bude odpovídat požadavkům platné legislativy. Zastupitelstvu obce se pak nejméně jednou za 4 roky předkládá zpráva o uplatňování územního plánu v uplynulém období, v níž může být doporučena např. jeho aktualizace.